tisdag 20 mars 2012

Stickar till mig själv

Det händer att jag då och då plockar ut plagg ur kollektionen och använder dem själv - men det är väldigt ovanligt att jag stickar direkt bara till mig själv. Det har jag gjort nu och det håller jag på med just nu också.




Ibland tar det tid förstås som Daphne här. Det var ett par år sedan jag sprang på den prickiga kappan i Charlottenberg och bara måste ha. Genast beslöt jag mig för att sticka ett kit till henne. Baskermössan köpte jag strax före jul och då fick jag snabba mig på att sticka hals- puls- och ben. Visst är det häftigt!




Det här är Helvig. Helvig började med pulsvärmarna som skulle varit med på utställningen Gråa Greta men som inte blev färdiga i tid. I alla fall så ville jag sticka dem klara och när jag kom hem efter vernissagen i Karlstad så stickade jag Helvig puls. Och blev så himla förtjust i dem att jag ville ha dem själv. Så då blev det mössa, hals och ben också av bara farten.


Helvig ska jag ha till min gröna jacka som jag snart ska sy.


 Jag har snart påbörjat min gröna period som jag planerat så länge. Igår började jag på Wendela tröja och i morgon eller senast i övermorgon ska jag klippa till mina gröna manchesterbyxor av tyget som legat i 3eller 4 år. Tiden går så fort.


Hatt och väska i grönt har jag inhandlat men mina gröna Hasbeens träskokängor tog slut innan jag kom till skott. Synd för de var urläckra. Får nöja mej med gröna skosnören i gamla skor.

Inga kommentarer: