tisdag 2 oktober 2012

Beställning i beige och guld

Det är en utmaning att sticka i färger som inte är jag. Det är utmaningar jag gärna tar för när till och med jag är nöjd med resultatet så blir jag lite mallig.




En beställning på Nelly i beige med guldblomma var en sån utmaning. Jag tvingar mig då och då att sticka något i beige och försöka göra något snyggt av det. Med lite olika färgade ränder till exempel. Men denna gång skulle det bara vara beige. För att göra det lite roligare så använde jag två olika beige nyanser och även olika tjocklek. Ljusare och tunnare till resåren och lite grövre till själva mössan. Guldblomman stickade jag också i olika garner mer och mer guld ju längre in i blomman jag kom. Tja det blev ju inte så lilla. Original-Nelly ser ut så här:
 
 
 
 
Lite lättare var det att sticka en gammelrosa Idun med några rosigare ränder.

Inga kommentarer: