fredag 20 mars 2009

Torgvantar är bra

Jag gillade flickan Tyras vantar så mycket att jag snabbt stickade en Tyra-variant till mina barnbarn Knoddarna. Jag faller så lätt för läckra melerade garner - speciellt om de är till extrapris - men sen tycker jag att det väldigt ofta blir trist och tråkigt när man stickar av sånt garn. I alla fall har detta Svarta Fårets färgstarka melerade garn legat och väntat på att få bli något som inte blir trist och tråkigt. Det blev rätt bra tycker jag med ränder och moucher som tar upp färgerna i meleringen.
Knoddarna blev också nöjda. Fint med vantar som man kan ta på sig själv.

Och som man inte behöver ta av sig så fort man ska göra något.


Hej då, vi ses snart.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Knoddarna är superdupernöjda med dessa set!!! Sover i dem! Har dem till dagis! Trär tom pärlband med vantar på!!! Lyckat!! Och så himla fint...

Strumpetossa sa...

Vilka fina! Superhärliga färger och dom passar ju modellerna perfekt!