måndag 23 mars 2009

Många väskor med många fack

Alldeles nytt är det för mig med stickade väskor. Jag har så länge tänkt att komplettera min kollektion med väskor och jag har haft flera idéer, men aldrig kommit till skott. Så hände det sig att min förtjusande dotter hittade en stor påse garn i slänghögen på sin vind. Hon tog förstås vara på det men ville inte ha det själv utan gav det till mig. Först visste jag inte vad jag skulle göra med det, men jag har ännu inte någon gång sagt nej till garn. Det gick någon månad innan jag kom på att göra väskor. Jag fick helt tänka om för de väskor jag tidigare tänkt sticka var små bomullsväskor som skulle matcha mina bomullsklänningar. Så har det gått ytterligare någon månad men nu har jag stickat åtta väskor av det upphittade garnet och det räcker till två till. Jag har stickat väskorna i tre olika storlekar men alla har lång axelrem för det är den typ av väska som jag själv vill ha. Alla har också en stickad mellanvägg och flera stickade fickor på insidan för plånbok, nycklar, glasögon, mobil, spårvagnskort mm.


Detta är mellanmodellen



Detta är den stora modellen.



Detta är den lilla modellen.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Det är så kul hur du hittar vägar till alla typer av garn och dess färger :-)

Solveig Lövendahl sa...

Roligt att både dina och dotterns alster är i tidningar nu, jag såg dina benvärmare i Ecoqueen. Grattis!

Katarina Nimrodsson sa...

oj så mycket fint och så mycket fina färger