torsdag 3 juni 2010

Sonja appropå Sonia

Jag har länge ca ett år så där funderat på att sticka randiga hoods till mina barnbarn och min tanke var då att de skulle vara röd och svart-randiga. Men i skuggan av min frustration över Sonia Rykiel tröjan och besvikelsen av att allt var slutsålt så växte idén fram att göra tröjorna lite mer rykielrandiga. Och då helt plötsligt gick det jättelätt att sticka dem och att hitta ett litet hål i allt annat stickande. Annars är det inte så lätt att få tid för privat stickade.


Tröjorna blev populära men det är kul att busa med mormor och leka "jag vill inte vara med på fotot.

Den ena tröjan blev smalrandig och den andra bredrandig. Annars är de lika.


Jag vill också passa på att publicera en levande bild på Fialotta.


1 kommentar:

ylva sa...

Ny bekantskap och härliga färger vad mycket roligt du har för dig! Färg är alltid bra!