fredag 9 september 2011

Penelope, Penelope och Penelope

I en av de böcker (Johan Theorin: Blodläge) som jag läst under min förkylning fanns en så rolig grej som jag inte kunde låta bli att kopiera. En liten flicka ska vakta familjens tre kor och som belöning får hon ge dem namn. Eftersom hon inte kan se skillnad på dem så kallar hon dem Rosa, Rosa och Rosa.

Lite skillnad är detförstås på mina Penlope-ar men precis samma grundbeskrivning är de stickade efter på min gamla snart uttjänta stickmaskin.  En härlig modell tycker jag - rak lite vid, straxnedanför magenlång med rund ringning och vid kort ärm. Kan varieras till oändlighet med färger och ränder.
Min allra första Penelope är en hel kombo med kjol, mössa, puls- och benvärmare.

Mina nästa två kommer att stickas för att passa speciella sydda plagg och de stickar jag bara till mig alldeles själv till min höstgarderob, (en är faktiskt klar och kommer snart i ett inlägg och den andra är till min gröna period).









Penelope kommer så småningom att få en lillasyster som är smalare och längre precis som min egen underbara lillasyster.

1 kommentar:

OttoPippi sa...

I löv them!! Och kanske passar jag också bättre i Penelopes lillasyster??