onsdag 7 september 2011

Vita Vera - stickat från topp till tå

Sen sist har jag hunnit 1. komma hem från mina äventyr i Lund (och Malmö), 2. badat med barnbarnen, 3. blivit förkyld och sängliggande i feber, 4. läst två böcker, 5. tillfrisknat så pass att jag gått upp och duschat och kammat tovorna ur håret.



Tanken med Vita Vera var att alla plagg skulle vara vita (någonstans) men med mycket färg eftersom det är mitt signum. Ponchon Tindra på har ju en vit botten på kantremsan. Penelope-jumprarna kanske man bär till vit kjol eller vita byxor. Jag vet att det är en nödlösning men det var kul att ha dem med.


Susanna i fönstret är inget att säga om och Abby Randig (som är en del i triologin Abby Rutig, Abby Randig och Abby Prickig) har breda blockränder i vitt. Tyvärr hann jag inte sticka lika många vitrandiga Pauline pulsvärmare som jag tänkt. I glasskåpet är det mycket vitt.



Malena är nog blad det vitaste jag gjort. Jag tycker att det är vackert men jag vet att jag själv inte klarar av att röra mig i vitt. jag blir smutsig direkt. Mössor i alla färger. En med vita ränder i alla fall.



Mina allra nyaste och precis färdiga klänningar Gaia med vita ränder i blå-lila och orange-rött. Butikens lager av textilfärger fick dela med sig av sin hylla till mössor och halsvärmare. Utställningen i Butik Ärtan håller på hela september.

Jag köpte en grön hatt på loppis i Malmö till min gröna period.

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Så läckert!!! Jättefint blev det och kul att få tjuvkika på utställningen fast man inte är där. Tänker också att vilken tur att du inte blev dålig i Malmö! Kram!!