onsdag 16 november 2011

Seven - eleven

I två veckor nu har jag med en dåres envetenhet stickat för det vilda. Klockan sju på morgonen har jag suttit i min stickstol och påbörjat dagens stickbeting. Klockan 23 har jag fortfarande suttit i samma stol och i stort sett avslutat betinget. Men idag kunde jag i alla fall packa ner resultat av mitt flit - Huldra och Amanita som ska till Uddevalla i morgon. Tyvärr kan jag inte själv åka till Uddevalla för jag ska starta julen på Nordstan i Göteborg och då kommer jag att se ut så här:



... fast lite rundare och förhoppningsvis med huvudet i behåll. Tyget var en stuv som blev en bonus när jag handlade garn hos Normi tidigt i våras (före mitt garnstopp). Jumpern i samma färger som jag bara råkade ha hemma är i modell Penelope.

Hur kommer nu Huldra och Amanita till Uddevalla för att vara med på utställningen Midvinterfest i Skogen? Jo, min underbara dotter åker dit och lämnar dem på rätt ställe. Inte för att det är så stor uppoffring för henne för hon skulle i alla fall till Uddevalla, men det var en stor hjälp för mig - i alla fall.

Tema skogen var det och därför har jag nu stickat dessa två helt nya kreationer på rekordtid. Huldra inspirerad av skogsrået i värmlandsskogarna och Amanita är en flugsvamp som ju finns lite överallt.
Det kommer bilder så småningom på dessa skapelser.

Hälsa gärna på mig i Nordstan. Jag står där 17-27 november och 12-18 december.

Inga kommentarer: