tisdag 28 augusti 2012

Nostalgitripp med stickbeskrivning

Man kan ju inte komma ihåg allting så det är ju extra roligt när man blir påmind om det man glömt.
 
 
 
Åtminstone var det så för mig när jag igår var i Mariestad för att hämta resterna efter utställningen Hemslöjd hjärta Mexico. Jag skulle också träffa min goda vän sedan småbarnsåren. Vi hade en underbart skön sensommardag med ett härligt soligt väder. Hon mötte mig vid resecentrum iförd jumpern Frideborg som jag stickade på 70-talet och som jag alldeles glömt att hon hade. Det var särskilt kul eftersom den enda dokumentation jag hade var teckningen  med färgprover längre ner.
 
Och dessutom hade hon en applikation i gästrummet i källaren som jag alldeles glömt att jag gjort. "Gustavssons förlovning" heter den och är väl förtvilat 70-tal och ganska rolig.
Jag har inte sämre minne än att jag kom ihåg den när jag såg den.
 


 
Eftersom jag ändå är och rotar i det förgångna så vill jag passa på att dela med mig av koftan Inger.

 
En alldeles lagom sensommarstickning som håller även nästa år. Den är från tidigt 80-tal och här är beskrivningen.
 
Jag har tänkt att blogga lite om de allra nyaste modellerna den närmaste tiden och blanda upp med gammal design. Många modeller är faktiskt lika fina än i dag. Tycker i alla fall jag.

Inga kommentarer: