lördag 22 september 2012

Stickat i grönt med gröna ränder


Min gröna period som varit planerad så länge har nu precis börjat och nästan tagit slut. Jag stickar då och då till mig själv men när jag är riktigt nöjd så kan jag inte låta bli att visa dessa plagg på utställningar och marknader. Så var det med Wendela och Sanne till exempel. Och när de väl är med så är de förstås till salu. Jag tänker glatt att jag tar med den hit och sen tar jag ut den så att den blir den min. Om jag ska få någon Wendela så måste jag stick en ny. Wendela var så snygg till mina gröna byxor. Och Sanne i grönt blev också såld.




Kvar finns Wendy. Wendy är stickad i bomull och har instickade ränder i 9 olika gröna nyanser. Ett bra sätt att bli av med små restnystan. Randningen ger sig själv efter storleken på nystanet. Wendy ska få var med i utställningssvängen ett tag till för jag vet inte säkert om hon ska bli min.
Jag väntar med att bestämma mig tills jag sytt den mörkt gröna manchesterkjol som är planerad till.
 

 Vristvärmarna är i alla fall snygga till mina nya gröna kängor.



Men först ska jag sy och sticka Madde. Byxor, tunika och tröja i vinrött-aktigt.

Inga kommentarer: