onsdag 31 augusti 2011

Snart börjar min gröna period

Jag har länge pratat om att jag ska ha en grön period, det vill säga jag ska sy byxor och jacka av det underbara gröna manchestertyget som jag fick för 3-4 år sedan när jag började gilla grönt.är. Alla vet att jag vid det här laget att jag ska ha en grön period men ingen har hittills sett mig i gröna kläder.




Det var nog för att sätta fart på mig som min kära syster helt utan förvarning skickade mig denna fantastiska, stora, fina väska med två bixtlåsfickor och två stora fickor på insidan. allt får plats. Tack snälla.

För två år sedan rätt så precis köpte jag ett grönt foder till den gröna vinterjacka som jag ska sy av ett tyg som jag fyndat på Skroten för så där 15-20 år sedan. Som om inte de vore nog så ligger i mitt tyglager ett grönrutigt kapptyg som jag köpte i London på 70-talet. Jag ska sy i år - jag lovar.


2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Jag väntar och väntar på din gröna period..... Själv har jag precis inträtt i min färgglada...

Katrin sa...

OttoPippi - en dag kommer jag att slå dig med häpnad. Taadaa.