torsdag 15 november 2012

Nu stickar jag Wendela i rött

Jag har idag tagit fram garner för att sticka tröjan Wendela i rött.


 
 
Wendela finns redan i grönt. Hon var stickad med tanke på min gröna period och menigen var att jag skulle ha henne alldeles själv. Hon blev klar precis dagen innan jag skulle stå i Nordstan i somras och hon fick följa med dit av bara farten. Det är ju kul att visa upp sina allra nyaste och jag tycker att hon är fin. Dessutom var hon väldigt snygg till mina gröna byxor som då inte var helt färdigsydda.

 
Men efter två dagar "försvann" Wendela. Jag hann inte ens fotografera henne på skyltdockan. Det är så klart svårt att inte sälja visade plagg på en försäljningsmarknad så -hej då Wendela, du kommer att få det bra i ditt nya hem.
 
 
Kvar är Wendela mössa och Wendela halsduk.

 
 
 
Men nya röda Wendela blir snygg till mina nya rödroströda byxor som jag ska sy.

Inga kommentarer: