måndag 26 november 2012

Thea kan lika gärna vara Theo

Jag kom över ett svart garn som såldes ut därför att stickfastheten på partiet inte stämde med den som var norm. Det spelar ju ingen roll för mig som gör mönster själv. Så jag beslutade mig för att sticka ett gäng baskrar till julmarknaden lite som sommarbaskern Idun.



 
Jag ville förstås inte sticka en massa enfärgade likadana svarta baskrar, så jag tänkte att jag skulle ha en resårkant i färg. Det blev lite mer en smal rand och en liten knopp i samma färg växte fram när jag stickade Thea nummer 1. Jag började med rätt starka färger och så fortsatte jag så långt som det svarta garnet räckte med lite dovare färger. Så här ser modellen ut från "sidan".
 
 

 
 
Och så här ser de ut "uppifrån". Tolv stycken blev det.
 

 
 
Det lustiga var att när jag skulle fotografera baskrarna på mina fem damhuvuden så var ju det inte delbart med 12. Alldeles av sig själv erbjöd sig då mitt nyinförskaffade herrhuvud att vara med och då blev det 6x2. Och Thea blev unisex och Theo. Bra va!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till på julmarknaden och hoppas du får sålt samtliga baskrar. Dina pulsvärmare ser oxå härliga ut - gillar hela färgskalan.

Ha en bra dag!