tisdag 29 april 2008

Ränder på längden och tvären

Nu har jag börjat sticka Hedda. Hon är randigt grön - nästan enfärgad grön - bara 17 olika gröna nyanser. Skulle det bli alltså. Men när jag lade ut alla garner för att planera randning så såg det mycket bättre ut med 2 lila och 2 ceriserosa färgklickar. Så fick det bli. Hedda har en "volang" nertill som består av stickade fransar i olika nyanser så där är det långrandigt. Resten av klänningen blir tvärrandig och än så länge bara i grönt. Fast jag stickar just nu på fransarna så jag kan inte vara helt säker. Jag har så svårt att inte plocka in en massa färger.

Jag har bestämt garn och färg till Florence också. Hon blir också randig i tre grå nyanser. Olika randig på kjol och liv. Florence kommer att prydas av stickade blommor i olika färgerdå förstås.

Den stor utmaningen har jag sparat. Huvudpersonerna Dagy och Edit som ska vara vita!! Hur det nu ska gå till :-)

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Det kommer att gå bra :-) Jag beundrar verkligen dig och ditt färg-och-form-seende!!! Du ser direkt vad som blir bra och inte! Hedda kommer att bli så fin! Ett fullfjädrat proffs är vad du är :-) (och det är ju en hel del mer än vad som sägas kan om mig :-) :-))