måndag 11 januari 2010

Egon till tvillingar

För en tid sedan fick jag en beställning på babytröjor från en nybliven tvillingfarmor. Som tvillingmormor var ju det en extra rolig beställning. Farmors tvillingar var lite för tidigt födda och små och hon ville ha tröjor som de kunde ha med en gång eftersom allt annat var så stort.

Så blev det Tröjan Egon med hjälm och vantar i storlek 46-50 cl.


Egon är rätstickad i mjukt ullgarn av babytyp. Modellen stickas i ett stycke från ärm till ärm med vid ärmar så att man lätt kan sticka in sin vuxna hand och lätt ta på tröjan.
Beskrivning till denna tröja för nyfödda finns på min hemsida.
I dag på morgonen har jag pressat capen Katinka som ska vara klar med hela sitt kit till fredag då jag ska hänga utställningen i Borås.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Dom blev jättefina!!! Nu längtar man lite tillbaka till tvillingbäbiseriet.... :-)

Kram!

Anna sa...

hej hej!

vad fina! :) önskar jag lärde mig sticka oxå, men jag håller på:) har varit mer för att virka o brodera än sticka men nu har jag börjat med det oxå:)

kolla gärna in hos mig, jag har nyss startat min pysselblogg, kommer mera snart! :)

hälsingar Anna