fredag 8 januari 2010

Hur kul är det att sticka raggsockar?

GOTT NYTT ÅR på er alla!
Jag har varit på julmarknad i Nordstan i Göteborg under tre veckor nu före jul. Det är alltid trevligt, långa dagar, mycket folk och mycket ljud. Jag blir förstås trött i huvudet och den lilla tid jag är hemma på kvällarna orkar jag inte göra annat än precis nödvändigt. Eftersom jag både förra året och i somras fick flera frågor om sockar så fanns det med i min planering att sticka sockar till årets - ja nu är det ju redan förra årets - julmarknad. Jag är ju den planerande sorten. Dock lever livet efter sin egna villkor och struntar blankt i mina planeringar.
Det blev alltså inga sockar - men det blev som vanligt frågor om sockar. Speciellt om raggsockar - vanliga sådana. Hur kul är det?
Jag svarade glatt att några vanliga raggsockar har jag inte men man kan få beställa ovanliga sockar stickade med normal timpeng. Vem vill betala timpeng på vanliga raggsockar?
Det händer alltså att jag stickar sockar.

Randiga sockar till exempel med många trådar att fästa. Detta är sockan Monika.





Jag stickar också enfärgade sockar med dekorationer på mudden. De här ovan hetar Marion och har instickade moucher i olika färger.

De här nedan hetar Annsofie och har påstickade rätstickade ränder också (förstås) i flera olika färger.

Visst blir de fina mina olika sockar men de blir förstås rätt så dyra. Så jag nöjer mig nog även i fortsättningen med att endast sticka sockar på beställning. Vanliga finns ju att köpa i vanliga affärer eller hur?

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Fast med dessa ovanliga, fräcka, snygga, färgglada sockor uppfyller du ju ändå måstena för att delta här:
http://www.stickamera.se/sockklubb2009.php

:-) :-)