lördag 9 januari 2010

Julmarknad och julklappar

2009 kan inte riktigt ta slut förrän jag visat hur det såg ut på julmarknaden så nu måste jag göra det snabbt. Under tre veckor satt jag alltså varje dag i larmet på Nordstan och visade upp min stickade design och mig själv. För ovanlighetens skull sålde jag rätt bra - både helt nygjorda och så där 10 år gamla.

Jag tycker själv att jag gör tidlösa men personliga plagg fast färgstarka och flera gamla gillar jag och använder så det är inte så konstigt med det. Även om jag sålde bra så hade jag inte kunder hela tiden utan fick fördriva den bäst jag kunde. Ett sätt att fördriva tid är att sticka och många tyckte att det såg trevligt ut där jag satt och stickade för det vilda.

Bland annat passade jag på att sticka några beställningar. En beställning löd - fem enfärgade halsvärmare i dessa färger som ska vara en tackpresent och julklapp till fröknarna på beställarens dagis.



Nu är det inte så lätt för mig att sticka enfärgat, men jag lyckades i alla fall något så när med garner och knappar som jag hade liggande hemma. Jag hoppas så att alla blev nöjda med sin Fiorina. Som bekant döper jag all min stickade design med flicknamn och i enstaka fall med pojknamn.

Om du undrar hur det såg ut i Nordstan så är detta en bild från min andra vecka då jag fick visa upp mig på scenen.
Och nu är det slut med 2009 och bara några dagar kvar till 2010 års första utställning. Jag har vernissage på Vävkompaniet i Borås den 16 januari.

2 kommentarer:

Synnøve sa...

For en herlig side du har! Masse farger og skikkelig inspirerende å bla i. Jeg måtte legge den på blogglisten min...

Synnøve fra Norge

Strumpetossa sa...

Dagisfröknarna blev superglada för sin julklapp...de satte till och med upp en speciell lapp där de tackade för en genomtänkt och fin julklapp vilket de aldrig tidigare gjort ;)