lördag 18 september 2010

Det blir inte mycket stickat i helgen

Jag har nämligen en underbar helg med två av mina barbarn boende hos mig. Efter att ha ätit lunch och sett på ny film som min lilla gulliga man köpt åt dem, så var det dags för lite aktivitet. Prinsessfotboll som spelas i lång kjol, träskor och tofsar i håret. Släng dig i väggen Zlatan. Nästan varje bollinnehav blir dessutom mål!



Ett skönt bad efter matchen. Ja, hur skönt det nu blir att sitta ihopkrupen i gamla babybaljan vet jag inte men det var inga klagomål i alla fall. Byte av kläder. Den vackra blommiga långa klänningen som av misstag följde med efter ett besök hos gammelmoster har nu tagits över av S medan T har mormors vita väst med spetsar och stråveck. Lyckan är dessutom ett guldband i håret. Nu ska det dansas till orientalisk musik.









När de underbara somnat är mormor alldeles för trött för att sticka. Orkar bara slötitta på TV.
I morgon ska vi rösta.


2 kommentarer:

rett og vrang sa...

Åja-det er så trivelig med barnebarn!Jeg traff en av mine på en messe i dag...Mange gode klemmer og en hånd og holde i.Det ville hun ha... Hilsen fra Synnøve, Norge

OttoPippi sa...

:-) :-) :-)
Synd att inte det blev några bilder på dig och en ulliga gulliga mannen när NI dansade orientaliskt!

Och hallå.... Skulle du inte anta utmaningen??? (När du nu ska få tid till det eftersom du passar mina barn jämt så jag hinner skapa :-))