måndag 29 juli 2013

Sommarkollektionen 3


Populära Sanne i lingarn stickas förstås på min excellenta maskin. Modellen är rak och ska helst vara något oversize. Jag stickar den i tre olika storlekar och efter persoliga mått på beställning om ingen storlek passar. Modellen har rund ringning och kort rak ärm. Sanne är stickad samma sköna, tunna, lätt genomskinliga kvalitet som linnet Renette.


 
 
Sanne kan vara enfärgad eller oregelbundet randig ton i ton och går att få i önskad färgställning. Garnet finns i många fina färger men jag har varit lite strandsatt nu för jag missade att man inte levererar något garn i juli. Så jag fick göra det bästa av de garner jag hade hemma.
 



 
 
 
Jag hade gärna velat ha en röd liknande den jag stickade förra året.
 

 

Nu har jag istället börjat på ska vi kalla det pre-fall-kollektion. Två långärmade jumprar en i cottolin och en i lin Petrina och Karia. De kommer att visas i trädgårdföreningen under Upmarket.

Inga kommentarer: