måndag 9 februari 2009

Mössparad

Jag ska nu i snabb takt visa 40 olika huvudbonader. Det är ju februari och ganska kallt. Här på västkusten börjar dessutom sportlovet just idag. Alltså läge för en rolig och skön mössa :-) Några mössor är alldesles ensamma som Agata här ovan. Men berömd är hon och har varit på bild i GöteborgsPosten.
Andra och jag skulle tro de flesta har sällskap med halsvärmare, halsduk, pulsvärmare, vantar, benvärmare eller vristband i någon konstellation som Agnes här nedan.


Ytterligare andra som stickats för att passa till en poncho eller bussarong finns i flera varianter. Det beror på att värmarna blivit sålda medan ponchon är kvar och visas upp med ett nytt kit. De flesta av dessa visar jag samtidigt som jag berättar om ponchon men så blev inte fallet med Alexandra. Därför får hon vara med här. Så är såg Alexandra ut i sin första skepnad.


Och här är Alexandra den andra. Om du är riktigt uppmärksam så ser du nog att benvärmarna är de samma. Dem vill ingen ha fast jag tycker att de är så tuffa. Alla andra plagg har hittat sin plats i världen. Själva Alexandra bussarong är på utställning i Karlstad.

Till sist idag vill jag visa att jag kan sticka plagg som inte är så färgstarka och färgglada. Jag kan sticka i vitt till exempel. Men jag får förstås anstränga mig. Det är inte lätt. Jag lyckade i alla fall med Antonia. Hon är bara naturvit och kritvit.

Fortsättning följer. I morgon visar jag fem nya mössor. Det vill säga de är egentligen inte så nya utan stickade för väldigt många år sedan - men jag har inte visat dem här tidigare.

Inga kommentarer: